lightsoultext

oseriöst- webbhallen.com               

Bilden är lånad i från webbhallen.com
Bilden är lånad i från webbhallen.com

Hej på er alla!

Nu har jag verkligen varit med om en soppa som heter duga. 
Som människa slutar man aldrig att förvåna sig när det gäller oseriösa företag. 

Historien började redan den 25/10-2015
Jag beställde då en tv i från butiken webbhallen.com. 
Enligt  webbutiken status skulle denna tv levereas inom 2-3 dagar men det gick både två och tre dagar utan att höra något. Den 29/10 skickade jag ett mail och undrade vart min beställning hade tagit vägen men fick inget svar vart tvn var. Jag kontaktade då webbhallen via telefon och dom sa då att denna tv var slut i deras centrallager och att den skulle i stället tas i från en butik. Jag fick aldrig någon som helst information om detta då jag loggade in på min beställning.  Jag väntade i ytterliggare dagar och till sist den 3/11 kom PostNord och levererade tvn. 

På kvällen packade vi upp tv och såg fram emot att njuta av en stor bildskärm men glädjen blev kort...
Bildskärmen flimmrade och på ena sidan av skärmen var det alldeles gult då det skulle vara vitt och när det var färg så var det alldeles svart på ena sidan av skärmen... 

Fraktsedeln - reklamation

Det var bara att kontakta Webbhalllen och reklamera, pust... :-(
Jag skrev då ett mail med bifogande bilder, jag ringde till dom samt  dagen därpå (4/11).
Här är mailet jag skrev till dom:

Hej!
Jag fick min leverans i går och vi till min STORA besvikelse så är det fel på TVn
Jag skickar bilder som bifogande filer så kan själva se hur skärmen är. :-(
På ena sidan av bilden(nästan hälften av skärmen) är den alldeles gul när det är en ljus bakgrund. När det är mörkare så blir det nästan svart på hälften av skärmen. Sen flimrar den.

Jag vill reklamera denna Tv.
Jag vill att ni beställer en retur och samtidigt skickar mig en ny Tv.
Mitt ordernr är 7103918
Kundnr: 2480053 

Jag vill att ni kontaktar mig så fort som möjligt på telefon
0707-242475

Mvh Jill Petersson
En mycket besviken kund!

Webbhalllen skulle då skicka en fraktsedel till mig på en gång via e-post.
Jag väntade men inget mail, ringa igen och väntar och väntar, jag satt nog i ca 20 min innan jag fick svar. Då berättar dom att dom har lite problem med ett system men killen som jag pratade med skulle skanna in fraktsedeln och skicka till mig så jag kunde ringa och boka en hämtning av tvn. 
Jag väntade igen... Ingen fraktsedel. Ringa igen och efter ett antal timmar med mailkontakt och samtal fick jag äntligen fraktsedeln. 

Jag ringde PostNord och bokade hämtning av tvn. 
På kvällen den 5/11 pakterade vi tvn efter alla konstens regler. En jäkla tur att vi hade sparat allt emballage. Men spännbandet som fanns gick tyvärr inte att återanvända så vi offrade ett eget spännband så den säkert var paketerad ordentligt.
Dom skulle komma den 6/11 och hämta tv. Dom kom och  jag skrev då till Webbhallen att tvn var skickade och bad om att dom skulle meddela mig när dom mottog tvn samt att dom även skulle makulera fakturan hos Klarna. 

Jag hörde inget ifrån dom, jag kontakatade dom via mail men fick bara ett standarsvar. 
Men den 12/11 kom äntligen ett svar. Jag såg detta efter att jag hade jobbat på kvällen. 

Här är mailet jag fick
From: info@webhallen.com
To: jill.lightsoul@hotmail.com
Subject: Re: Reklamtion!!! [#KT7115802]
Date: Thu, 12 Nov 2015 16:52:29 +0100

Hej,

Vi har fått tillbaka TV:n, men då den inte befann sig vara i väsentligen oförändrat skick blev vi tyvärr tvungna att skicka den vidare till Samsung för bedömning. Vi återkommer till dig när vi har fått svar från Samsung om huruvida det är fråga om handhavande eller om du fortfarande kan välja att ångra ditt köp. 

Med vänliga hälsningar / Kind regards
Rickard L

***********************************
Webhallen Sverige AB
Svetsarvägen 10B
171 41 Solna
Tel: 08-673 60 00
Fax: 08-650 00 30
Sida: www.webhallen.com
Mail: rickard.l@webhallen.com
*********************************** 

(OBS! Behåll tidigare e-mail konversation för att vi snabbare ska kunna handlägga ert ärende.)  

SÅÅÅ FÖrbannad

Tror ni att jag blev förbannad när jag läste detta mail?
På morgonen den 13/11 ringde jag till webbhallen och det var Rickard som svarade, tur nog. 
Jag frågade honom vad dom menade, handhavandefel???
Jag frågade om dom menade på att vi hade orsakat felet på tvn då vi packade upp den eller att vi hade varit oförsiktiga med tvn? Jag fick igentligen inget riktigt svar utav honom tom bara att så var fallet...
Sen frågade jag hur lång tid det skulle ta innan jag fick veta något. 
Rickard sa att det kunde han inte svara på, jag sa, men mellan tummen och pekfingret måste du väl ändå veta. 
Han sa att det kunde han inte. 
Så det var bara att vänta. 
Jag la sedan ut detta på min Facebooks logg: Efter att ha läst detta blev jag riktigt förbannad. I dag blir det till att kontakta KO! Sen har jag skickat ett svar och bett dom ringa mig. Det är ju fasen att allt bara ska krångla. Webbhallen har inte heller tagit bort fakturan hos Klarna och som ni läste så får jag eventuellt inte hävda ångerköp?! Men bara  någon halvtimme senare fick jag detta besked av webbhallen att dom fått svar i från Samsung service. 

Här är mailet svaret i från webbhallen.
Hej,
Vi har nu fått det bekräftat av Samsung att fabrikationsfel inte hade orsakats av handhavandefel. Den information som jag fick från returavdelningen angående tv:n s skick var att den var dåligt paketerad i kartong och att den hade flera smutsfläckar, damm och repor.

Det görs ett avdrag på 2199 kr p.g.a att TV:n inte var i väsentligen oförändrat skick.
Resten av beloppet krediteras.

Med vänliga hälsningar/Kind regards

Rickard L

Nu är jag riktigt HELIGT FÖRBANNAD
Fyyyy faaaan vad förbannad jag är! Ursäkta ordvalet!
Jag kontakatade Webbhallen igen på telefon och Rikard som svarade var riktigt nonchalant och menade på att jag/vi skulle ha skadat Tv:n!?
Jag ringde konsumentrådgivningen i Stenungsund och fick prata med en kvinna vid namn Hariett.
Jag berättade hela historien för henne och hennes råd var att jag inte skulle ge mig för webbhallen har ingen som helst lagig rätt att ta ut någon avgift då det är ett fabrikationsfel.
Eftersom jag inte har betalat något så sa hon att jag ligger bra mycket bättre till.
Hon tyckte också att Webbhallens sätt att agera är näst intill kriminellt.

Jag ringde igen till webbhallen och fock då prata med en man vid namn Rasmus.
Han stod fast vid att dom skulle ta ut en avgift av mig på 10% av köpesumman.
Jag blev heligt förbannad och upplyste honom om att jag varit i kontakt med Klarna, KO och Hallå konsument.  Jag sa till honom att jag inte kommer att betala någon avgift och aatt jag inte kommer att ge mig.

Fortsättning följer...

Jag skrev igentill webbhallen och  fick sen detta svar i från webbhallen efter att jag hade skrivit ett mail till dom angående avgiften.
Jag dementerade detta med det bestämda samt att jag upplyste dom att jag varit i kontakt med KO med flera.
Jag fick detta svaret igen...

Hej,
Vi har nu fått det bekräftat av Samsung att fabrikationsfel inte hade orsakats av handhavandefel.Den information som jag fick från returavdelningen angående tv:n s skick var att den var dåligt paketerad i kartong och att den hade flera smutsfläckar, damm och repor.

Det görs ett avdrag på 2199 kr p.g.a att TV:n inte var i väsentligen oförändrat skick. Resten av beloppet krediteras.

Med vänliga hälsningar/Kind regards

Rickard L


Jag kan tillägga att jag fick mail ang avgiften som dom skulle ta ut flera gånger.
Jag fick mail i från en som heter Rickard, Rasmus och Emil.
Jag skrev till dom igen och igen och dementerade...
Jag ringde Klarna och kollade om fakturan fortfarande var kvar. Jag berättade också hela händelseförloppet . Klarna  var väldigt hjälpsamma och dom menade på att jag inte skulle betala något eftersom det var ett fabrikationsfel samt att jag inte hade någon tv kvar. Dom pausade faktura och sen skulle detta skicka för utredning. Så med andra ord skulle nu Klarna utreda Webbhallen och deras förfarande i detta ärende.

Sen pratade jag med Harriett på KO igen och hon uppmanade mig att kontakta Samsung service. Harriett menade på att det låg något skumt bakom deras påståenden. Hon sa att det kanske är så att tvn inte alls varit på service.
Jag ringde sen till Samsung service den 18/11, då skall ni veta...
Var jag heligt förbannad förut så var jag helt jäkla rosenrasande förbannad, jag skakade inombords efter att jag hade pratat med Samsung.
 

Telefonkontakt med samsung service

Bilden är lånad i från Samsung service
Bilden är lånad i från Samsung service

På morgonen den 18 november ringde jag till Samsung service och fick då prata med en vänlig kvinna vid namn Julia. Jag frågade henne om dom hade en 75" smart Led-tv i från webbhallen hos sig.
Hon frågade mig om serienumret, detta hade jag bett om via mail till webbhallen.
Jag sa att serisenumret på tvn var ZCLU3SRGA00476Y

Julia sa att en tekniker höll på med tvn och att det var en modul som skulle bytas ut. Denna var trasig samt att detta gick på garatin. Jag frågade henne om hon visste om det fanns repor, smuts, damm och om den var dåligt paketerad när den kom.

Hon bad mig vänta medans hon gick ut till teknikern som höll på att laga tvn.
Hon kom tillbaka och sa att det INTE fanns varken repor, smuts, damm. Hon sa att den såg ut som ny.
Jag frågade henne också om den var dåligt paketerad, hon sa då att det hade hon inte hört något om.
Julia sa även att när tvn är lagad skall den sändas tillbaka till Webbhallen.

Jag tackade henne så mycket för upplysningar och nu var jag så arg så jag skakade i hela kroppen.
Webbhallens mail om att jag skulle ha repat tvn och att den skulle haft smuts, damm mm stämde inte överhuvudtaget. Fy fan, detta är BEDRÄGERI!
Sen inte nog med detta, Jag fick information av Julia att Samsung service hämtade tvn den 10/11 hos webbhalllen... Alltså levererades tvn mkt tidigare än dom skrivit till mig. Jävla bluffföretag!
Det var många svar jag fick av Julia. Så ett stort tack till henne.

Webbhallen försöker blåsa mig på 2199:-!
Jag sa till min mamma att dom skall få det hett om öronen samt att jag kommer att göra en anmälan till ARN och sen kommer jag att åka ner till polisen och göra en anmälan för bedrägeri på Webbhallen.

samtal med webbhallen efter information från samsung service

Nu var jag så arg så jag skakade inombords. Fy faaan för företag som försöker lura kunder.
Jag sa till min mamma, varför Webbhallen vill ta ut en avgift på 2199:- är för att täcka kostnaderna för transporterna. Jag kikade på klockan och väntade tills klockan var 11, då öppnade kundtjänst. 
Jag ringde dom prick kl.11 men fick då sitta och vänta i ca 30 minuter innan någon svarade.

Näär dom väl svarade så var det en man som heter Rasmus.
Jag berättade hela historien men han medande på att han inte visste något???
Ljugeri igen...
Jag sa till honom att jag vill prata med Rickard, detta eftersom jag hade haft mest kontakt med honom via telefon och mail. rasmus sa att han då satt upptagen i telefon och han skulle be honom ringa mig. Jag väntade och väntade men inget samtal.
Klockan var nu ca 13.00 och jag ringde igen.
Nu äntligen svarade Rickard, jag hade satt på högtalaren på telefonen och satt min mammas telefon på videoinspelning.

Samtalet med rickard på webbhallen

Jag presenterade mig och jag gick på som en bulldozer mer eller mindre.
Rickard var inte villig att lyssna. Jag ifrågasatte varför dom hade ljugit om att tvn anlände till dom den 12/11.
Detta kunde han inte ge mig något direkt svar på. Sen ifrågasatte jag varför dom ljuger. Jag sa till honom att han skulle lyssna men i stället försökte han avbryt mig hela tiden. Men jag fortsatta att gå på i ullstrumporna.
Jag sa till honom att jag hade pratat med samsung service och att tvn inte alls hade några som helst skavanker över huvudtaget. 

Sen sa jag att det inte alls fanns några smutsfläckar eller damm på tvn. Du säger Rickard: Smutsen och dammet har våran returavdelning tvättat bort... Jaha, svara jag, och det tycker du att jag skall betala 2199:- för? Rickard svarade men jag hörde inte vad han sa för jag pratade och pratade...
Jag sa till honom att Webbhallen kommer att få kopia på polisanmälan samt en kopia på en anmälan till ARN. Sen sa jag till honom att ni kommer att läsa om ert sätt emot kunder på nätet. Efter en långt samtal slutade jag med att ifrågasatte honom om han hade en chef. Rickard svarade då ja.
Jag vill prata med honom då sa jag, vad heter han frågade jag Rickard.
Han svarade mig att han hette Emil...
Men har han inget efternanm, frågade jag honom.
Rickards svar: det får du ta med honom...
Min kommentar tillbaka:
Är ni krimimella hela bunden så ni inte vågar säga era efternamn?
Till sist kopplade han mig till denne chef Emil, utan efternamn

Samtal med chefen på webbhallen - emil

Jag väntade i luren tills jag blev kopplad till chefen, Emil, utan efternamn...
Jag var nu ännu mera förbannad och jag förklarade i stort sett samma sak för Emil som jag hade gjort tidigare till Rickard.

Sen sa jag till honom att det dom sysslade med är i stort sett bedrägeri.
Jag sa till honom jag hade haft kontakt med Samsung service. 
Kan säga att detta inte var populärt...
Emil menade på att jag inte hade någon rätt att kontakta Samsung eftersom jag hade lämnat tillbaka tvn.
Jag svarade: Men menar du att jag bara skulle godta era lögner... Jag har ju fått rätt information i från Samsung samt det ni påstår är ju en lögn. Emil menade på att Samsung service kunde ju säga vad som helst till mig. Sen menade han på att om det var att jag pratade med kundtjänst på Samsung så kunde inte hon veta om det var repor mm. Jag sa till honom att hon gick ut och pratade med teknikern som höll på med tvn. Jag sa till honom att det var teknikerns ord om att tvn såg ny ut. Det är bara modulen som skulle bytas ut.
Jag sa till honom, hör du inte själv hur du låter. Allt ni har påstått är ju för fan en ända stor lägn och ni försöker att blåsa mig som kund.

Jag sa till honom, att dom nu ligger under utredning hos Klarna samt attjag skulle göra anmälningar till polis och till ARN. Diskussionen forsatte och till sist sa jag till honom att du kommer att få kopior sen kommer du att läsa om er i media. emils kommentar var att dom hade haft flera äreenden hos ARN. Jaha, svarade jag, då måtte ni vara ett mycket osreiöst företag om ni har haft ett flertal äreenden där!

Jag avslutade samtalet med att säga, jag har fått rätt gentmot Telia och jag kommer att se fram emot att ses i rätten om ni inte tar bort min avgift samt makulerar fakturan hos Klarna.

Nytt samtal i från webbhallen - rasmus

Jag hade suttit i stort sett hela dagen i telefon. Det var nu eftermiddag och kl. var ca 16.30.
Min telefon ringer och när jag svara var det en man som prestenterade sig.
Han sa:
Hej, det är Rasmus i från Webbhallen och vi har ju pratas vid tidigare ang din avgift.
Jag och min chef har diskuterat lite och vi har kommit fram till att vi slopar avgiften och sen makulerar vi din fakturar hos Klarna.

Jag svarade:
Men hej, men så bra att ni äntligen har hittat förnuftet.
Det var ju bra men jag vill att du skickar detta skrifligen till mig samt att du skickar en kreditfaktura.

Rasmus svarade att detta skulle han göra.
Han sa att dom hade makulerat fakturan hos Klarna och det kommer visas på morgonen därpå då Klarna uppdaterar sit system.

Morgonen där på (17/11) fick jag detta mail i från Webbhallen.

7103918 ÅtgärderWebhallens kundtjänst (rasmus.t@webhallen.com)
2015-11-17
Till: jill.lightsoul@hotmail.com
[rasmus.t@webhallen.com]
Hej Jill, Som jag sa över telefon har jag och min chef kommit överens om att vi ska slopa avgiften du fått som en goodwill, då varken vi eller Samsung hade tillräcklig dokumentation på detta. Vi har bett klarna makulera hela fakturan. Då deras system uppdateras varje midnatt så bör de kunna bekräfta det under morgondagen. Om du har fler frågor kring detta får du gärna återkomma, annars får du ha en fortsatt trevlig vecka!

Med vänliga hälsningar / Kind regards Rasmus T
Webhallens kundtjänst
*******************************
Webhallen Sverige AB Svetsarvägen 10B
171 41 Solna Tel: 08-673 60 00
Fax: 08-650 00 30
Sida: www.webhallen.com
Mail: rasmus.t@webhallen.com
*******************************
 

Äntligen!

Äntligen tog Webbhallen sitt förnuft till fånga.
Jag ringde Klarna och mycket riktigt så var fakturan borttagen.
Varför jag skriver ner hela den här soppan är för att jag vill varna er alla.
Sen om du själv har handlat hos Webbhallen och dom kanske har utsatt dig för ungeför samma sak, vad du än gör BETALA INTE - SLÅS FÖR DIN RÄTT SOM KONSUMENT!

Här är länkar där du kan kontakta följande:
Konsumentvägledning  - konsumentrådgivning & anmälan
Almänna reklamtionsnämnden - Göra en anmälan
Polisen -  gör en anmälan

Oserisöst eller seriöst... Döm själva

Jag vill säga ett tack till dig om du har orkat läsa hela soppan.
Som jag skrev i överskriften så får du själv avgöra om detta företag är seröst eller inte men jag kan ju tillägga att jag ALDRIG kommer att handla hos Webbhallen igen.

Du får gärna dela inlägget, för jag tycker att om fler som får vetskap om hur webbhallen behandlar sina kunder så kanske dom börjar att agera på ett annat sätt.

Önskar er alla en underbar fredag! 
STÅ ALLTD PÅ ER OM NI VET ATT NI HAR RÄTTEN DIN SIDA, OAVSETT VAD DET ÄR!

Kramar Jill

Kommentera gärna:

Senaste inläggen

Senaste kommentarer

Bloggarkiv

Länkar

Etikettmoln